איך לחפש ולהזמין מקומות לינה באינטרנט

טיפים חשובים למציאת ולהזמנת מקומות לינה טובים באינטרנט

הקדמה קצרה

מתכננים את חופשת החלומות הבאה שלכם אבל מרגישים מוצפים מהאפשרויות האינסופיות של הזמנת מקומות לינה אונליין? הגעתם למקום הנכון 😊! אנחנו נדאג לכם עם המדריך האולטימטיבי להזמנת מקום הלינה המושלם לטיול הבא שלכם.

החל ממציאת המבצעים הטובים ביותר ועד לבחירה בין מלון או דירה, אנו נענה על כל השאלות הבוערות ונספק גם טיפים פנימיים, כי אין מישהו בעולם הזה שהזמין יותר מקומות לינה מאתנו.. 😊.

חיפוש מקום לינה מושלם לחופשה שלכם יכול להיות כרוך בהרבה עבודה. לפעמים לוקח כמה ימים עד שמוצאים או עד שמגיעים להחלטה איפה הכי נכון. אז אם אתם מרגישים שיש חופשות שכמה שהן מרגשות ככה הן גם מלחיצות ומתישות – דעו שאתם לא לבד. כולנו היינו שם :-).

ובכל זאת – קבלו: איך להפוך את חווית ההזמנה לקצת יותר מהנה ונטולת מתחים.

?כמה זמן מראש כדאי להזמין מקומות לינה באינטרנט

זה תלוי במספר גורמים, כגון הזמן בשנה, הפופולריות של היעד, ואם אתם נוסעים בעונת השיא. באופן כללי, כדאי להזמין מוקדם ככל האפשר כדי להבטיח זמינות ולנצל את כל ההנחות הניתנות למזמינים הרבה זמן מראש (הנחות ל”משכימי קום” :-)).

לגבי מבצעים של הרגע האחרון – אם אתם טיפוסים ספונטניים, שאוהבים קצת להמר – אתם מוזמנים לנסות את גישת ה”רגע האחרון”. אם אתם מטיילים סולו או בזוג – יש לכם סיכוי גבוה יותר למצוא משהו טוב, למשפחות יהיה קשה יותר (בגלל מספר הנפשות, והזמינות הנמוכה יותר של חדרים משפחתיים). 

 ההמלצה שלנו: אם מדובר במקום אירוח אחד שישמש אתכם לאורך כל החופשה – כדאי להזמין הרבה זמן מראש. אם אתם מתכוונים לשלב בין מספר מקומות לינה – הזמינו חלק מהם מראש, והשאירו קצת מרווח בין לבין להזמנות של הרגע האחרון, שיתבלו לכם את החופשה…

האם כדאי להזמין דירה או מלון?

זה תלוי בצרכים ובהעדפות שלכם. אם אתם משפחה או קבוצת חברים, או אם אתם מתכננים להישאר לתקופה ממושכת, דירה עשויה להתאים יותר. אם אתם מעדיפים את הנוחות של שירותי המלון, כגון ניקיון וקבלה 24 שעות, מלון עשוי להיות אפשרות טובה יותר.

כדאי לקחת בחשבון שבדרך כלל הבחירה בדירה תבודד ותגביל אתכם יותר בכל הקשור למפגשים חברתיים ויצירת קשרים חדשים. בעוד שלינה בבית מלון או בגסטהאוס פותחת יותר אפשרויות להכרויות.

הבחירה במלון תתאים לכם גם במידה ואתם לא מכירים את היעד אליו אתם נוסעים, או שקיימות מגבלות של שפה – בבית מלון יש תמיד צוות זמין, גם בשעת חירום שיכול לעמוד לשירותכם ולסייע בכל מה שצריך. אתם למעשה, אף פעם לא לבד..

מבחינה כלכלית – הבחירה בדירה תהיה לרוב זולה יותר. לא רק בגלל העלות של המקום עצמו, אלא בגלל שתוכלו לבשל ולהכין ארוחות, לשמור אוכל במקרר וגם לכבס.

למטיילים עם מתבגרים – דירה תהיה פתרון מצויין כיוון שתוכלו לאפשר להם (וגם לעצמכם..) חדרים נפרדים שיאפשרו לכולם קצת פרטיות.

אם אתם משפחה ובכל זאת מעדיפים מלון – שקלו את האפשרות להזמין שני חדרים צמודים (במקום חדר משפחתי או סוויטה), כי אלה יהיו לרוב זולים יותר וגם תקבלו במחיר הזה שני חדרי שירותים ומקלחות.. :-). 

האם כדאי לבחור במיקום מרכזי או להישאר מחוץ למרכז במחירים טובים יותר?

זה יהיה תלוי בסדר העדיפויות שלכם. שהייה במיקום מרכזי יכולה להיות נוחה לגישה ברגל וגם נוחה לגישה לתחבורה ציבורית, אך היא גם יכולה להיות יקרה יותר. להישאר קצת מחוץ למרכז יכול להיות זול יותר, אבל ייתכן שיהיה עליכם להשקיע יותר זמן וכסף על תחבורה. 
בכל מקרה מומלץ לשים לב שאתם מזמינים מקום לינה שנמצא במרחק הליכה מתחבורה ציבורית נוחה. אם היעד שלכם הוא עיר גדולה וסואנת (למשל כמו בנגקוק..), כדאי שבעתיים לבחון את נושא התחבורה הציבורית – בעיקר רכבות, מטרו או מוניות אופנוע.

במידה ואתם מתכננים לשכור רכב – שאלת המיקום מקבלת משקל קצת אחר, ובמקרה זה היינו ממליצים לבחור פשוט מקום לינה עם נוף מרהיב (וחניה) :-).

בקיצור – שאלת המיקום שזורה ומשולבת תמיד גם בשאלת התחבורה שבה אתם מתכננים להשתמש. 

מהם הדברים שיש לשים לב אליהם כשניגשים לבחור מקום לינה באתרי הזמנות באינטרנט

הנה כמה דברים שכדאי לבדוק ולחפש כשאתם בודקים מקומות לינה אונליין ולפני שאתם מבצעים הזמנה:

חוות דעת ודירוגים: חפשו חוות דעת ודירוגים של מקום האירוח באתרים שונים, כגון TripAdvisor, Booking.com ו-Google. קראו את חוות הדעת האחרונות ושימו לב לכל נושא או בעיה שהאורחים הזכירו, בעיקר אלו החדשות והאקטואליות ביותר. 

מתקנים ושירותים: בדקו את המתקנים והשירותים המוצעים במקום האירוח כדי לוודא שהם עונים על הצרכים שלכם. לדוגמה, אם אתם זקוקים ל- Wi-Fi, ודאו שהוא זמין (בדרך כלל גם תוכלו לקרא בחוות הדעת על איכות האינטרנט). אם אתם מעוניינים בחדר כושר, אנא בדקו כי במקום האירוח יש חדר כושר. אם אתם צריכים מכונת כביסה, אם אתם אוהבים להכין קפה בחדר וכו’.

מיקום: בדקו את מיקום בית המלון או מקום הלינה וקרבתו לאטרקציות או לפעילויות בהן אתם מתכננים לבקר, קרבתו לתחבורה ציבורית ולשירותים בסיסיים כמו כספומט, חנויות נוחות ומסעדות. אם אתם מחפשים לברוח קצת מהבלאגן, אולי תעדיפו מקום אירוח הממוקם הרחק ממרכז העיר. אם אתם רוצים להיות קרובים לאקשן, מיקום מרכזי עשוי להתאים יותר, כמובן. 

מחיר: השוו מחירים של מקומות אירוח שונים וודאו שאתם מקבלים עסקה הוגנת. זכרו כי המחירים עשויים להשתנות בהתאם לתקופה של השנה, וגם לפי ימי השבוע לכן בדקו אם יש הנחות עונתיות או מבצעים.

מדיניות תשלומים וביטולים: ודאו שאתם מבינים את מדיניות התשלום והביטולים לפני שאתם מבצעים הזמנה. בדקו אם מקום האירוח דורש פיקדון או אם תוכלו לבטל בחינם תוך פרק זמן מסוים. 

תמונות ותיאורים: הסתכלו על התמונות והתיאורים של מקום האירוח כדי לקבל מושג טוב יותר איך הוא נראה ומה כלול. ודאו שהתמונות עדכניות ומדויקות.

אנשי הצוות: קראו בחוות הדעת אם ישנה התייחסות לאנשי הצוות ולאיכות השירות הניתנת במקום הלינה. 

והנה רשימה מסודרת של כל הדברים שאנחנו תמיד בודקים בכל אחד ממקומות הלינה שאנחנו בוחנים, לפני ביצוע הזמנה:

?איזה פרטים ניתן ללמוד מחוות הדעת

חוות דעת יכולות לספק תובנות ומידע שלא ניתן למצוא בדף המידע או בתמונות של מקום האירוח, כמו:

חוויות אישיות: חוות הדעת נכתבות על ידי אורחים ששהו במקום האירוח, ולכן מספקות נקודת מבט אישית וחוויה כללית של השהייה.

תנאי החדר וניקיון: חוות הדעת יכולות לתת הרבה מידע על המצב והניקיון של החדרים שאולי לא נראים בתמונות, כמו למשל – איכות ונוחות המיטה, ניקיון חדר האמבטיה, כלי המטבח (אם יש מטבח), השטיחים או התחזוקה הכוללת של מקום הלינה. 

רמת רעש: חוות דעת יכולות לתת אינדיקציה לרמת הרעש, כגון אם הקירות דקים או אם יש רעש מבחוץ שעלול להשפיע על איכות השינה.

יחס הצוות ורמת היענות: ביקורות יכולות לספק תובנות לגבי העמדות וההיענות של הצוות, כולל אם הם היו ידידותיים והעניקו עזרה בעת הצורך, ואם הם הגיבו במהירות לבקשות או לתלונות. 

טיפים והמלצות מקומיות: חוות הדעת יכולות גם לכלול המלצות למסעדות, פעילויות או אטרקציות מקומיות, מעבר למה שמפורסם בעמוד המידע של מקום האירוח.

הפרטים הקטנים: תמיד תוכלו למצוא כל מיני פרטים נוספים דרך חוות הדעת, גם דברים שבכלל לא חשבתם לבדוק. למשל האם הדלתות נסגרות כמו שצריך, האם יש ריח מוזר בחדר האמבטיה, נזילות ובעיות תחזוקה נוספות, אנשים יכתבו האם המקום מואר או לא, ועוד…