איפה לישון במזרח

טיפים חשובים למציאת מקומות לינה טובים במזרח

הקדמה קצרה

בכל הקשור למקומות לינה, המזרח שונה מעט ממקומות אחרים בעולם. התחום הזה הוא קצת פחות ממוסד, ורבים ממקומות הלינה הקיימים ביעדים השונים כלל לא נמצאים באינטרנט.

בנוסף, קיימים יעדים במזרח שפועלים אך ורק בעונות מסויימות. זה אומר שמקומות הלינה מחליפים ידיים, מחליפים בעלים לעיתים קרובות וצוות העובדים יכול להשתנות משנה לשנה.

מה שבעצם אומר, שקשה לסמוך על המלצות משנים קודמות, בין אם זו המלצה מחברים ובין אם זה אתר מיוחד שמפרסם חוות דעת של אנשים ששהו שם.

דבר נוסף שאופייני למקומות לינה במזרח הוא שעונות השנה משפיעות מאוד על התחזוקה של המקום. מזג האויר במזרח הוא קיצוני ויש לו השלכות רבות. אם בשנה אחת הכל היה חדש וצבוע ונקי, עונת המונסון יכולה להפוך את אותו מקום, בתוך שנה או שנתיים, אם הוא לא מתוחזק כראוי, לחוויה אחרת לגמרי.

ונקודה אחרונה שכדאי לכם לדעת על מקומות לינה במזרח היא שבערים ובאזורים מסויימים, קיימת תנופת פיתוח גדולה. זה אומר שלעתים קרובות אתם עשויים למצוא את עצמכם בשכנות לאתר בניה, שיפוצים מול החלון שלכם או רעש מכונות שנמשך לאורך כל שעות היום. זה גם אומר שיכול להיות שהנוף מהחלון הוא כבר לא אותו נוף כמו שרואים בתמונות, כי בנתיים צמח מולו בניין של 18 קומות.

שישה טיפים כלליים למציאת מקום לינה במזרח

מיקום – אני בטח לא צריכה לחזור על ההמלצה הכי חשובה בכל מה שקשור למקום לינה. המיקום הוא ללא ספק הדבר הכי חשוב. במיוחד אם אתם עם ילדים – חשוב שתהיו במיקום יחסית מרכזי, עם גישה לחנות מכולת, מסעדות ובתי קפה, תחבורה ציבורית וכספומט.

חשוב שהמקום לא יהיה מבודד מדי, שהרחובות המובילים אליו לא יהיו חשוכים בשעת הלילה או רועשים מדי.

מצד שני חשוב גם שזה לא ישב על כביש ראשי מדי, בו יש תנועה הומה של אנשים ועומס תנועה המקשה על יציאה לרחוב בעיקר יחד עם ילדים קטנים.

צוות – מכיוון שבמזרח יש הרבה מקומות בהם לא מדברים אנגלית כמעט, חשוב לשים לב שצוות המלון מדבר אנגלית ויכול לסייע לכם בכל עניין ודבר.

אזור התיירים – בכל יעד מרכזי קיים אזור או שכונה אליה מתנקזים רוב התיירים. אני דווקא כן ממליצה לשקול בחיוב לינה בשכונה שכזאת- כך תוכלו לקבל הרבה מידע מתיירים אחרים, ולרוב תהיה נגישות טובה יותר גם לכספומטים, לסוכנויות טיולים, לאוכל מערבי (וגם מודעות לסוגי דיאטות כמו צמחונות או טבעונות) וגם סיכוי גבוה יותר לנותני שירותים שמדברים אנגלית.

** מבחינת עלויות – למרות מה שמקובל לחשוב, אזור התיירים לאו דווקא יהיה יקר יותר, לעתים זה פועל הפוך. ובכל מקרה- אזור התיירים תמיד יציע מגוון ומבחר רחב יותר של אפשרויות לינה, בכל תקציב כמעט.

השכונות המקומיות – בחירה של אזורים ‘מקומיים’ יותר יכולה להיות יתרון אם אתם מעוניינים להכיר את אורח החיים המקומי, ישר על ההתחלה. לרוב גם השירותים יהיו זולים יותר (אוכל, כביסה, תחבורה, מסאז’). היתרון בבחירה שכזאת הוא הכרות עם העלויות ה’מקומיות’. כמה עולה אננס חתוך, כמה עולה קפה וייטנאמי וכו’. זה מאוד עוזר בהמשך כדי להשוות בין המחירים שהכרתם בשכונה המקומית, ובין המחירים שמציעים לכם במקומות מתויירים יותר..

אזורים/ בתי מלון של תיירות מקומית – במקומות רבים במזרח, האזורים בהם מתרכזים התיירים המקומיים הם לרוב שונים מהשכונות של ה’תרמילאים’ או התיירים הזרים. אלה הם מקומות או בתי מלון ספציפיים שעובדים עם ארגונים, קבוצות מאורגנות, אוניברסיטאות וכו’. תוכלו לזהות אותם קודם כל לפי המחיר – הם תמיד יהיו יקרים יותר, לפעמים בלי סיבה טובה, והמחירים שלהם יהיו יקרים במיוחד בסופ”ש ובחגים וחופשות מקומיות.

מעלית – כשאתם תרמילאים קלי תיק וקלי רגליים אז זה פחות רלוונטי. אבל כמשפחות עם הרבה תיקים ועייפות מצטברת – זה כבר סיפור אחר. שימו לב שאם המקום שבו אתם מזמינים לינה הוא בניין בן כמה קומות – אז שגם תהיה לו מעלית.

החופים במזרח

גובה המים ועוד – אחת הנקודות שהכי פחות מתייחסים אליהן בכל מה שקשור בחופשת חוף מושלמת היא גובה המים. במזרח, עונות השנה משפיעות לא רק על מזג האוויר והלחות, אלא גם על גובה, צבע, צלילות ואיכות המים. בעונות מזויימות תמצאו את המים קרובים לקו החוף ומושלמים לשחיה. בעונות אחרות – אותו חוף יראה אחרת לגמרי.

מחזור הגאות והשפל – במהלך השנה, השעות של מחזור הגאות והשפל משתנות. לכן – כדאי לכם  להתאים את הפעילות שלכם לשעות מחזור הגאות והשפל היומי בתאריכים בהם אתם מבקרים.

ההמלצה שלי היא ללמוד את מחזור הגאות והשפל במקום בו אתם שוהים, ולנצל אותו על פי הצרכים שלכם. אלו שרוצים לנצל את זמן הגאות לשחיה וצלילה, לעומת משפחות עם ילדים קטנים שעבורן דווקא השפל הוא הזמן הטוב (והבטוח) ביותר לפעילות על החוף.

חופים רדודים באופן קבוע – קחו בחשבון שישנם גם חופים שבהם לכל אורך השנה המים הם רדודים בחלק ניכר מהחוף, ויש ללכת די הרבה כדי להגיע למים עמוקים מספיק לרחצה. דבר זה יכול להיות דווקא יתרון כשמדובר במשפחות עם ילדים קטנים ופעוטות.. 😊.

כמה צל יש?

עוד שאלה שחשוב לתת עליה מענה היא האם חשוב לכם שיהיו מקומות מוצלים על החוף (כמו עצים), או שזה לא משנה לכם, ואתם מסתדרים עם שמשיה.

האם זהו חוף של זריחה או חוף של שקיעה? 

האם חשוב לכם לצפות בשקיעה בכל ערב? ואם כן – שימו לב שאתם בוחרים חוף שממנו באמת תוכלו לראות אותה.. 😊.

(באתר זה, בכל הנוגע למקומות לינה על איים או על חופים – תמצאו תמיד הערה לגבי מקום השמש, ואם מדובר בחוף שבו ניתן לצפות בשקיעה, בזריחה או בשניהם).

מציאת מקומות לינה בערים מרכזיות במזרח

בנגקוק, ניו דלהי, מומבאי, קטמנדו, האנוי וסייגון, מנילה ועוד רבות וטובות – עם כל הקסם שיש בכל אחת מהן – כך גם האבק והבלגן. למבקרים בהן בפעם הראשונה – לוקח קצת זמן להתרגל. ולאלו שנשבו בקסמן וחוזרים שוב ושוב – תמיד מחכה עוד פינה, עוד סמטה, ועוד שוק צבעוני שהם עדיין לא גילו.

יחד עם זאת – בגלל שהן גם כל כך גדולות, וגם נראה כאילו הן נבנו ותוכננו לפעמים כמו טלאי על טלאי – קשה להתמצא בהן, להבין איזה רובע ואיזו שכונה יהיו המתאימים ביותר למקום הלינה הרצוי לכם, וכמעט בלתי אפשרי לבצע הזמנת בית מלון אם מעולם לא ביקרתם בהן קודם לכן.

גם את המרחקים קשה לאמוד ולהבין האם מדובר במרחקי הליכה קצרים או שכל יציאה מהמלון תהיה כרוכה במסע מפרך, בלחות של 280% לפחות.. 😊.

לכן יש שלושה דברים שאני ממליצה לעשות תמיד בתור התחלה כשניגשים לחפש מקומות לינה באינטרנט:

  • לדעת מהו אמצעי התחבורה המקובל באותו מקום, והאם אתם מתכננים להשתמש בו.
  • לדעת מהו הרחוב הראשי של אותה עיר.
  • לבחור אתר אחד מפורסם, הנמצא באזור שבו אתם רוצים ללון, שישמש לכם כציון דרך ויאפשר לכם חיפוש פשוט וקל על פני המפה של מקומות לינה הפזורים סביבו.

מזג האויר במזרח ואיך הוא משפיע על המיקום של מקום הלינה שלכם

למזג האויר במזרח יש השלכות על כל מהלך החיים והשגרה. איך הוא משפיע על ההחלטה שלכם בנוגע למקום הלינה? כדאי שתדעו באיזו עונה אתם מתכננים להגיע. ישנן עונות שבהן מזג האויר כל כך חם ולח שיהיה לכם קשה ללכת ברחוב אפילו עשר דקות. וישנן עונות שבהן הגשמים יכולים להגיע גם בעוצמה וגם בהפתעה, כך שגם במקרה כזה תהיה לכם בעיה לצאת מהחדר או ללכת מרחקים ארוכים. 

לכן חשוב מאוד לקחת את מזג האויר במערך השיקולים שלכם בנוגע למיקום המתאים לכם ביותר. 

~ מוניות גם הן לא תמיד אופציה מוצלחת בגלל כמות התנועה והפקקים (כמו למשל בבנגקוק..).

לכן אני תמיד מעדיפה מיקום שיהיה לי קרוב לפחות לשכונה חמודה שיש בה בתי קפה, מסעדות, כספומט ותחנה של תחבורה ציבורית כלשהי

חקר השכונה והמיקום

בעת הזמנת מקומות לינה, חשוב לחקור את השכונה והמיקום כדי לוודא שהיא בטוחה ונוחה. חפשו מקומות אירוח הממוקמים ליד תחבורה ציבורית או במרחק הליכה מאטרקציות, מסעדות וכספומט. חשוב גם לבדוק את הבטיחות של האזור, במיוחד אם אתם נוסעים לבד או מתכננים להגיע בלילה. לדוגמה, בבנגקוק, תאילנד, אזור סוקומוויט פופולרי בקרב תיירים בשל קרבתו לתחבורה ציבורית וחיי לילה, אך הוא יכול להיות גם צפוף ורועש. יש לאורכו סמטאות מפוקפקות יותר, וסמטאות בטוחות מאוד ונוחות.

מהם סגנונות וסוגי הלינה הנפוצים ביותר במזרח

במזרח יש מגוון רחב של מקומות לינה הזמינים למטיילים, החל מבתי הארחה זולים (גסטהאוסים) ועד אתרי נופש יוקרתיים. הנה כמה מהסוגים והסגנונות השונים של מקומות לינה שאתם עשויים להיתקל בהם באזור:

אכסניות וגסטהאוסים: אלה מקומות אירוח ידידותיים הפופולריים בקרב תרמילאים ומטיילים בתקציב נמוך. לעתים קרובות הם מציעים חדרים משותפים בסגנון מעונות משותפים, שאז ניתן לשכור רק מיטה, ולהשתמש בשירותים המשותפים לכלל האורחים (כמו מטבח, חדרי רחצה, מתחם קהילתי כלשהו ועוד) או חדרים פרטיים במחיר סביר. היתרון בעיני הוא שהם יוצרים תחושה קהילתית וחברתית, ותורמים מאוד ליצירת קשרים בקלות.

מלונות: מלונות במזרח נעים בין מלונות פשוטים לבין מלונות יוקרה המציעים מגוון שירותים כגון בריכות שחייה, חדרי כושר ומסעדות. מלונות רבים באזור זה הם רשתות בינלאומיות, אך יש גם קיים מגוון בתי מלון בבעלות מקומית ופרטית. לאחרונה צצים בתי מלון בסגנון ‘בוטיק’ המשלבים עיצוב מוקפד, רמת שירותים גבוהה ומעט חדרים.

אתרי נופש: המזרח הוא ביתם של אתרי חוף רבים, שיכולים לנוע בין בונגלוס במחירים סבירים לווילות יוקרה. יחידות אירוח מסוג זה ממוקמות לרוב באזורים מבודדים יותר ויכולות להציע מגוון פעילויות ושירותים. 

אירוח ביתי: שהייה אצל משפחה מקומית היא דרך נהדרת לחוות את התרבויות השונות במזרח ממקור ראשון. ניתן למצוא אירוח ביתי באזורים כפריים ועירוניים כאחד, והם עשויים להציע ארוחות ופעילויות תרבות. 

צימרים אקולוגיים: למטיילים המעוניינים בתיירות בת קיימא, צימרים אקולוגיים מציעים אפשרות ידידותית לסביבה. סוגים אלה של מגורים ממוקמים לעתים קרובות באזורים מרוחקים ועשויים להשתמש במקורות אנרגיה מתחדשים או להיבנות מחומרים מקומיים.

מלונות קפסולה: מלונות קפסולה הם סגנון אירוח ייחודי שהופך פופולרי יותר ויותר במזרח. הם מציעים חדרים קטנים דמויי קפסולות המספקים שירותים בסיסיים במחיר סביר. זהו שילוב בין חדרי מעונות (“דורמס”) לבין חדר פרטי – אתם מקבלים תא פרטי ובו מיטה ולפעמים עוד קצת, וחולקים שירותים ומקלחות עם שאר ה”קפסולות” שבקומה שלכם.

גלמפינג: למטיילים שרוצים ליהנות בחיק הטבע מבלי להקריב נוחות, גלמפינג (קמפינג יוקרה) הוא אופציה נהדרת. יחידות אירוח אלה יכולות לנוע מאוהלים מפוארים ועד בתי עץ השטים על המים ולהציע חוויות ייחודיות בסביבה טבעית.

האם קל למצוא מקומות לינה שהם ידידותיים למשפחות

מאוד תלוי לאן אתם נוסעים.

במקומות כמו הודו ונפאל עדיין קשה יותר למצוא חדרים עם אפשרות לדלת מקשרת, או בקונסטלציה נוחה למשפחות. רוב החדרים הם חדרי שינה זוגיים סטנדרטיים, אליהם ניתן להוסיף מזרון אחד או שניים (לרוב בתוספת תשלום). יחד עם זאת, ישנה התקדמות בשנים האחרונות ובמקומות מסויימים כבר מתפתחת המודעות לשילוב של חדרים המיועדים למשפחות בבתי המלון ובגסטהאוסים.

אחד היתרונות הגדולים שיש דווקא להזמנת שני חדרי שינה בסיסיים צמודים אחד לשני הוא העובדה שיחד עם החדר תקבלו גם שתי מקלחות ושני חדרי שירותים. כשמדובר במשפחה – זהו אלמנט משמעותי ביותר 😊.

למעשה, במהלך מסעותי נהגתי הרבה פעמים לקחת שני חדרים קרובים אחד לשני, גם אם כולנו ישנו באותו חדר. זה פשוט היה מאוד נוח כשחדר אחד שימש כחדר שינה והחדר השני שימש למשחקים ולפעילות, וכמו כן היו כמובן שני חדרי מקלחת.

קחו בחשבון שרבים מהגסטהאוסים במדינות אלה מנוהלים ע”י משפחות, וכמו כן מציעים מסעדה או מטבח לשימוש האורחים. זה הופך את השהיה במקומות אלה לנוחה מאוד.

במקומות כמו תאילנד ווייטנאם תוכלו למצוא שפע של אפשרויות לינה נוחות גם למשפחות, ואפילו למשפחות גדולות. בתי מלון רבים מציעים את האפשרות לחדרים המכילים שניים ושלושה חדרי שינה, וכמובן שיש מבחר גדול יותר של דירות נופש או דירות להשכרה לטווח קצר בסגנון איירבינבי.

תנאי הלינה במזרח: ציפיות מול מציאות - למה לצפות ממקומות לינה במזרח

מקומות הלינה במזרח יכולים להשתנות במידה רבה מבחינת האיכות והשירותים. כשאתם מזמינים מקומות אירוח, חשוב לנהל את הציפיות שלכם ולהבין שדברים כמו מים חמים ומיזוג אוויר עשויים שלא להיות סטנדרטיים. חשוב גם להיות גמישים וסתגלנים, מכיוון שדברים כמו הפסקות חשמל ומחסור במים יכולים להיות נפוצים באזורים מסוימים. לדוגמה, במקומות רבים בפיליפינים החשמל עשוי להיות מוגבל, השמיכות מאוד דקות ואין מים חמים (וזה אפילו מקובל..כל כך חם שם שהם בכלל לא חושבים על שמיכות או על מים חמים).

הטיפ הכי גדול שאני יכולה לתת לכם הוא לקחת את המגוון העצום הזה של מקומות וסגנונות לינה ולהפוך אותם לחלק מהמסלול, חלק מהחוויה ולפעמים, לחלק מהאטרקציה. שלבו בין סוגים שונים של מקומות לינה, והשתדלו להנות מהחוויה כולה 🙂

למה לצפות מבחינת רמת מחירים של לינה במזרח

טווח המחירים עבור מקומות לינה במזרח יכול להשתנות במידה רבה בהתאם לסוג הלינה, המיקום והעונה. באופן כללי, מקומות לינה זולים כמו אכסניות ובתי הארחה יכולים לעלות בין 5 ל -30 דולר ללילה, בעוד מלונות בטווח בינוני יכולים לעלות בין 30 ל -100 דולר ללילה. מלונות ואתרי נופש יוקרתיים יכולים לעלות למעלה מ-200 דולר ללילה או יותר.

עם זאת, חשוב לציין כי המחירים יכולים להשתנות במידה רבה בהתאם למדינה ולמיקום הספציפי באותה מדינה. לדוגמה, מקומות לינה בערים גדולות או בנקודות חמות תיירותיות כמו בנגקוק, פוקט או האנוי נוטים להיות יקרים יותר מאשר ביעדים קטנים יותר ופחות מתויירים. בנוסף, המחירים עשויים להיות גבוהים יותר בעונות השיא של הנסיעות או עבור אירועים ספציפיים כגון פסטיבלים או חגים.

מהם האזורים היקרים ביותר במזרח

חדרי הלינה היקרים ביותר באסיה יכולים להשתנות במידה רבה בהתאם לסוג הלינה, המיקום והשירותים. עם זאת, חלק מחדרי האירוח המפוארים והיקרים ביותר באסיה נמצאים בדרך כלל בערים מרכזיות כמו טוקיו, הונג קונג וסינגפור.

לדוגמה, מלון ארבע העונות בטוקיו, יפן, הוא אחד המלונות המפוארים והיקרים ביותר באסיה, עם מחירים לסוויטות המובילות שלו מעל 20,000 דולר ללילה. בהונג קונג, ריץ קרלטון ידוע במחירים הגבוהים שלו, עם חדרים וסוויטות החל מסביבות 1,000 דולר ללילה. בסינגפור, מלון מרינה ביי סאנדס הוא אחד המלונות האיקוניים והמפוארים ביותר בעיר, עם מחירים לסוויטות המובילות שלו החל מסביבות 6,000 דולר ללילה.

שיקולי תקציב ועלויות נסתרות

בעוד שהמזרח נחשב בדרך כלל ליעד נסיעות משתלם, חשוב להיות מודעים לעלויות נסתרות כגון מיסים, דמי שירות ועלויות תחבורה. כשאתם מזמינים מקומות אירוח, חפשו מקומות אירוח שמציעים תמחור שקוף וכוללים את כל המסים והעמלות במחיר הנקוב. כדאי גם לחקור את עלות התחבורה המקומית, האוכל והפעילויות כדי לקבל מושג כמה תצטרכו לתקצב את הטיול שלכם. לדוגמה, בהאנוי, וייטנאם, עלות הנסיעה במונית משדה התעופה למלון שלכם יכולה להיות גבוהה למדי, ולכן כדאי להכניס גם את הנסיעה לשיקולי התקציב בבחירת מקום הלינה.